3 Kasım 2010 Çarşamba

Voltran kaç tane aslandan oluşuyordu ?









GİRİŞ :)
Geçen gün yine aramızda gereksiz konular geçerken konu eskilere gitti, oradan çocukluğa..oradan bizim zamanımızda ile başlayan cümleler başladı..e tabi bu yaşlanmaya başladığımızın da bir göstergesi..son zamanlarda böyle başlayan cümleleri sık kullanır olmaya başladık..
kimbilir belki yaşlandığımızdan belki eskiye olan özlemimizden..belki de her ikisinden.. :)

Neyse efendim laf döndü dolaştı, Voltran'a geldi.. hani hepimizin fanatiği olduğu aslanlar takımı :)
Aslanları sayarken 2-3 kişi kendimizden emin bir şekilde sanki o günleri tekrar yaşarmışcasına 5 aslandan bahsetmeye başladık..

ama 1-2 arkadaş ısrarla 5 değil 6 aslan vardı demeye başladılar.. kollar (2) , bacaklar (2) , kafa ve gövde ..

işte alın bakın cahil kalmayın serisi için bir konu daha belirivermişti kendiliğinden..
bu önemli konuda şüpheleri ortadan kaldırmak ve soru işaretlerini yok etmek bana bir misyon oldu :)
O zaman aşağıdaki ufak bir araştırma sonucu elde edilen bilgilerle voltran hakkında bildiklerimizi tazeleyelim.. ( önemli bu.. ;)




 GELİŞME ;)


Voltran


Vikipedi, özgür ansiklopedi  ( http://tr.wikipedia.org/wiki/Voltran )


Voltran (İngilizce: Voltron; Japonca orijinal adı: 百獣王ゴライオン Hyakujū ō Go raion; anlam; Yüz hayvanın kralı beş aslan), 1980'li yıllarda televizyon için yapılmış bir dev robot konulu çizgi dizidir. Tam adı ise "Voltran:Evrenin Savunucusu"dur.
Daha sonra 1990'lı yıllarda tekrar üretilmiş ancak bu sefer Computer-generated imagery (CGI) tekniği kullanılmıştır.
Dizinin ana karakterleri 5 adet mekanik aslan robot ve bu robotları kumanda eden (pilot) 5 kahraman savaşçıdır. Her aslanın ayrı bir yeteneği vardır. Ancak bu 5 aslan bir tehlike anında bağımsız savaşabildikleri gibi bir araya gelerek dev bir robot olan Voltran'ı oluşturmaktadırlar.



  • İşte 5 Aslanın hikayesi..

http://www.youtube.com/watch?v=WIJhCJp7uFw

  • (diğer bir kaynak )
http://www.orgalink.net/orgalink/664/voltran






Voltran, orijinal adı Voltron olan bir Japon animasyon çizgi dizisidir. Yayına ilk defa 1984'te girmiş ve toplam 124 bölüm oynamıştır. Türkiyede'de TRT1 tarafından özellikle pazar sabahları yayınlanmış ve 80'li yılların çocukları arasında kısa zamanda efsaneleşmiştir. Çizgi dizi, evrenin uzak bir köşesinden gelen 5 aslan şeklindeki robotun ve bu robotları kumanda etmesi için eğitilmiş 5 kahramanın evrenden gelen kötülüklerle mücadele ederek Arus gezegenini koruması üzerine kurulmuştur. Aslan robotların her birinin farklı yetenekleri olsa da en büyük özellikleri birleşerek daha büyük bir robot olan Voltran'ı oluşturabilmeleridir.
Pilotlar ve aslanları.
Keith - Kaptan - Üniforması kırmızı - Siyah aslan - Kafayı oluşturuyor.
Lance - 2. Adam - Üniforması mavi - Kırmızı aslan - Sağ kolu oluşturuyor
Pidge - Teknik Adam - Üniforması yeşil - Yeşil aslan - Sol kolu oluşturuyor
Hunk - Koca Adam - Üniforması turuncu - Sarı Aslan - Sol bacağı oluşturuyor
Allura - Prenses - Üniforması pembe - Mavi Aslan - Sağ bacağı oluşturuyor
Voltran, Voltran, Voltran...:)



 SONUÇ  :p

Yukarıdaki bilgiler doğrultusunda Voltran'ın 5 aslandan oluştuğunu görüyoruz. Ben eğer yanlış hatırlamıyorsam çizgi dizinin ilk bölümlerinde Mavi aslan ın pilotu farklıydı, zaten videosunda görebiliyoruz. Daha sonraları bir şeyler oldu hasta mı oldu, sınavları mı vardı tam hatırlamıyorum .. :) o boşlukta gizli bir bölmeden pembe kostüm çıkmıştı ve eksik pilotun yerine yedek pilot olarak Prenses Allura geçmişti..

yani ortada hatırladığım kadarıyla pembe aslan filan hiç olmadı sadece pembe kostüm oldu.. ve başlangıçta zaten 5 pilot varken 6. pilot olarak ortaya çıkan prenses allura bugünkü hafızaların karışmasına sebep oldu..
(bkz: Gemide kadın uğursuzluktur :P )


zaman zaman o ikisi değişiyordu bazen prenses bazen yine ilk pilotu mu kullanıyordu yoksa ilk pilotunu aforoz edip masabaşı iş mi vermişlerdi onu ben de tam hatırlayamıyorum..

ama şimdi üstünde düşününce bence yapımcıların kız çocuklarını da etkilemek adına yaptıkları ufak bir senaryo değişikliği gibi geliyor, ki bence başarılı olmuştur..o dönemdeki kız çocukları da voltranı severek izlemişlerdir..e tabi bunda televizyonda sadece tek kanalın olmasının da etkeni çok, en azından bizim ülkemizde.. :)

herkes siyah aslandı küçükken en karizmatik oydu çünkü.. genelde en baskın kimse siyah aslan da o olurdu.. mavi aslan olmak fasulye gibiydi..pilotu prenses ya..pembe kostüm filan.. bozar erkek çocuğunu.. ;)

siyahtan sonra en çok tercih edilen kırmızıydı..sarı ile yeşil boşta kalanların "iyi o zaman ben de sarı veya yeşil olayım .." dedikleriydi.. voltranın bir parçası olmak bile önemliydi o yüzden mavi aslan da sahibini bulurdu..( onun ilk pilotu erkekti olm diyerekten ..)

5 kişiden fazlaysa ortam bir aslanı 2 kişi de paylaşabilirdi.. kimse voltranın dışında kalmazdı kolay kolay.. ama herkes siyah aslan kimse önce onun ağzının içine bakardı.. tek aslanı 2 kişi alabilir mi diye o karar verirdi? diğerleri de onaylardı..

Örnek 2 kişi kullanımı :

"olm ben silahları kullanıyorum sen de kumandayı al.."  :)) 

şu anda bile voltran hep hafızalarımızdadır..

Hatta dilimize pelesenk bile olmuştur deyim tadında..

bir şey alınacak "hadi voltranı oluşturalım" dedin mi mesaj alınmıştır.. koalisyon kuralım ile eş manadadır :)



Voltran bizim için önemliydi çocukken..hem aramızdaki "lideri" belirlerdi gizlice.. hem de birleşmeyi, bütün olmayı..ortak hareket etmeyi öğretirdi bize..


( her zaman siyah aslanın ben olduğumu söylememe gerek yok sanırım .. ;)

6 yorum:

  1. Ben 7 diye bir de tartışmaya girdim kaybettim o kadar emindim ki birde ben haklı çıkarsam pasta istiyorum dedim şimdi kolları sıvıyorum...

    YanıtlaSil
  2. mavi aslanın pilotu yaralanıp, ölüyordu. prenses onun için geçiyordu yerine. o bölümü izlemiştim. :)

    YanıtlaSil
  3. bak onun öldüğünü ben hatırlamadım, bu da ek bilgi olmuş olsun o zaman :))

    YanıtlaSil
  4. kaç tane voltran var ?
    aslanlardan oluşan var bi sonra envai çeşit araba uçak uzay aracı vb. oluşan bi voltran vardı bide sadece 5 adet otomobilden oluşan bi voltran varmış (abimin dediğine göre)
    bilgisi olan varmı ?

    YanıtlaSil
  5. Göt kısmında hangi robot vardı :)

    YanıtlaSil